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Tempo

Todavía no tenemos forma de indicar qué tan rápido debe reproducir la pieza musical en su conjunto. Para esto, necesitamos el concepto de tempo musical   . El tempo tiene un fuerte impacto en el estado de ánimo de la música. Con nuestra medición de tempo, podemos especificar la velocidad precisa de una pieza de música para que obtengamos exactamente la sensación que estamos buscando.

Con el advenimiento del metrónomo, un dispositivo mecánico utilizado para mantener el tiempo, los músicos se pueden calcular en latidos por minuto estaban ocurriendo en la música. Latidos por minuto es una medida de eso: la cantidad de latidos que ocurre en un minuto, y generalmente se abrevia “bpm”

Eventually, each of the Italian terms would be associated with a specific bpm so the terms would be more accurate. Here are the most general of those terms, with their translation and approximate bpm

  • Largo—very slowly and broad (40 – 58 bpm)
  • Adagio—slow (60 – 76 bpm)
  • Andante—walking speed (80 – 106 bpm)
  • Moderato—moderate pace (108 – 118 bpm)
  • Allegro—fast, cheerful (120 – 168 bpm)
  • Presto—very fast (170 – 220 b.p.m)

But that’s not all. Tempo doesn’t always stay the same throughout a piece. In fact, it may change frequently throughout a work to generate interest or certain feelings for the listener. When music moves from one tempo to another, either slowing down or speeding up, composers will use the Italian terms ritardando (meaning “slow down”) or accelerando (meaning “speed up”). These two terms are often abbreviated “rit.” or “accel.” in music

 

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